Translate

26 Temmuz 2013 Cuma

Hakim Bey

Köşe yazarı olmak sesimi hergün duyurmak istiyorum. Bunu zaten günlük tutarak yapıyordum fakat yetmiyor hakim bey. Artık oyun vakti geçti, artık bilgi vaktidir. Gün şu tepelerin arkasndan doğacak ve ışık yine en karanlıkları bile bu bilgi doğrultusunda aydınlatacak. Kalemim kırılmadan sözlerimi söylemek istiyorum ben de. Bir masal, çoğumuzun masalı aslında.

Bir varmış birden elimizdekiler yok olmuş diyeceğim ama malum enerjinin korunumu yasasına göre bu imkansız. Ancak bir enerji türü farklı bir enerji türüne dönüşebilir; yok olmaz. İnsan bu yana hiç bakmadı. Kaybettiğini sandı hakim bey. Oysa sana lazım olan mekanik enerji bir ısı enerjisi olsa ne işine yarayacak? Gerçekleri göremedi ve kaybetmiş saydı kendini. Oysa kazanan oydu belki de. Hayat çok olasılık üstüne kurulmuştur. Herşeyimiz olasılık. Öyle bir evrendeyiz ki soluk alıp vermek bile yakında mühendislerin hesaplayacağı bir olasılık olacak ya da ne kadar nefes alma olasılığımız var. Evrende kesin bilgi vardır ama bunu kişisel yaşantıya çevirdiğimizde sanırım pek de kesin bir bilgi kalmıyor. Tek gerçeğimiz değişimi damarlarımızda hissetmek zorunda kalışımız. Aslında değişmeyen tek şey değişimin kendisidir diyerek filozoflarımız yıllar öncesindeki olasılıklar perdesini aralamış oluyor. Ne alaka diyeceksiniz hakim bey ama herşey birer zincirle birbirine bağlı, bunu da size bırakıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder